Året som gått.

Januari.

Vi forsatte renoveringen i toaletten. De såg så förskräckligt ut, men nu efter många om och men ser de underbart ut! Har dock inga fotografier från att de är färdigt. Får fixa det någon gång.


Februari.
 
  
Lilla Zindy fyllde två år, våren kom tillfälligt och Badrummet/Lill Toan blev färdigrenoverad.
Jag körde Gillinge, de roligaste jag någonsin gjort, bara halka runt på banan och hoppas på att bilen inte skulle välta ;P


Mars.

Lilla jag fyllde hela 18-år, gjorde skrivningen till körkortet på 18års dagen och klarade den! Samt firade lite med kompisligan =o) Det var inte bara jag som fyllde år den 26 mars, Kristin gjorde det oxå, så vi firade tillsammans!

April.
Tror tamme 17 inte det hände något under denna månaden, inte om man kollar bland fotografierna i alla fall.
Med skolan gjorde vi ett roligt arbete om barn med behov av stöd, så vi besökte olika skolor. Våren närmade sig och likaså sommarlovet! Lika så uppkörningen...............
Jag och Kristin fick våran 18-års present, vi fick åka runt på alla färgglada linjer inne i stan, gissa om jag var arg sen? Gick åt en remsa och en hel dag till INGENTING! Schysta kompisar, eller hur? Räcker det inte med att man pendlar till skolan, måste man ägna en ledig dag till det oxå? Tydligen...

Maj.
 

  
Den 7 maj, körde jag upp och lyckades, så nervös har jag aldrig i hela mitt liv varit som inför uppkörningen. Tur att upkörningsgubben och Lennart var så snälla med mig! Annars hade jag nog svimmat...
Firade även valborg inne i Sthlm, och tillbringade hela natten/morgonen med att fotografera inne i stan. Bara för att tågen inte går dygnet runt!!

Var på torö stenstrand och käkade glass med Jenny Å och Cathrine, trots att det var iskallt ute så käkade vi värdens godaste chokladglass och så hade C bakat en kladdkaka. *mumsfillibabba* =P
Zindy fick även ett förstapris på en utställning, även enda gången hon är utställd!

Juni.
   
Två år av gymnasiet avklarat, Zindy började bli riktigt rund, valparna växte som 17.
Jag, Cathrine, Jenny J och Jenny å åkte till kolmården! Superroligt!!
Och så fick jag en ny bil av mamma och pappa, jag bytte bort min SAAB 9000 från 1992 mot en Volvo v40 från 2000. Ett mycket bra köp. Jobbade även varje vardag i tre veckor, de mest underbara jobbet jag haft måste jag säga. Jobbade på en dagverksamhet, och de som var där på dagarna var super härliga, har aldrig i mitt liv varit med om tacksammare människor.

Juli.
  
  
 
 
Zindy fick 10 små underbara valpar, jag reste med kusin vitamin till Finland, och så jobbade som lokalvårdare (i Sverige), inte alls som förra arbetet, detta var de tråkigaste jag någonsin varit med om!!
Det var sommar och sol för det mesta. Behöver jag säga mer, eller joo, jag och studsmattan älskade varandra!

Augusti.
  

Jag införskaffade en systemkamera, en SONY A350, nu börjar det trilla in en massa fotografier på serven, och så började jag sista året på Gymnasiet!
Jobbade även som lokalvårdare denna månad, supertråkigt, men jag fick ju betalt så de vägde upp de tråkiga!
Och Zindys alla små underverk växte så de knakade!

September.
  
Alla små valparna flyttade ifrån oss, både skönt och tråkigt. Skönt att inte hela tiden stressa och räkna alla tio valpar och deras mamma, samt torka kiss och bajs hela tiden... Tråkigt att inte ha elva hundar att mysa och gosa med.
Spelade för andra gången i mitt 18-åriga liv bowling!

Oktober.
 
Lilla mormor somnade in på Huddinge sjukhus, samma dag som min farbror fast två år senare. R.I.P

Vi testade på att fira olika högtider i skolan, denna gång var det Diwali - ljusets fest, alla tjejer bar slöja och långa kjolar och killarna bar en vit mössa. Roligt när en lärare hittar på annorlunda saker, inte bara läsa i en tråkig bok eller skriva av från tavlan.

November.

Kvällen innan mormors begravning var det öppet hus i skolan, hahaha vad vi jävlades med OP då. De var superskillnad på skolan, hur den brukar se ut mot vad den gjorde då, sen var även sur kärringen där =/   Dagen efter detta begravde vi mormor i Tullinge kyrka, sorgligt, fint och tråkigt. Sen var det dags för lilla Jul, som vanligt var det julklappar och tomteluvor åt alla håll, dock ingen julmat =(
och denna vinters enda snö kom. Den landade på backen, stannade några dagar och försvann lika fort igen.

December.
  
Var på hundmässan i Älvsjö och träffade massor med hundar, handlade även massor med saker!
Sen var det julmarknad nere, den tråkigaste jag någonsin gått på, tyvärr inte lika stor och fin som den brukar vara... =(
Vi hade julfest i skolan, superroligt, även om det var virrigt och jäklig så hade vi roligt!
Julafton med familjen, morfar och Marianne. Det var mysigt och lugnt, väldigt härligt måste jag säga, även första gången som jag längtar så mycket till ett lov som jag gjorde till detta!
Ur städning av mormors lägenhet - sista gången man besökte den lägenheten i Tullinge. Även sista länken till Tullinge, tråkigt, men vad ska man göra?

Sen har jag beställt lite saker till kameran plus massor med fotografier som jag hoppas kommer snart, men de kommer nästa år först ;P och så har jag fotograferat uppe på kyrkogården, superfint!


Sammanfattning, vad minns man av året?

Hundbajs till en förbannelse, vet ni hur mycket de kommer ur såna där små valpar på några veckor? Att man klarat gillinge, uppkörningen och teoriprovet = körkort!! Även att man kommit längre än 70-skylten tack vara just körkortet. Har även gått och blivit hundägare, bilägare och systemkamera ägare. Och förlorat min älskade mormor.

Gott slut och gott nytt år på er alla!
Hoppas på ett nytt och bra år!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0