Du tar knäcken i år, på oss alla!

Idag har familjen försökt sig på att tillverka knäck!!
Gissa hur det gick då? hahaha inge vidare, den första satsen blev stenhård, den andra blev som snor...
Mamma kommenterade så snällt, det har samma konsestens som snor, de bara glider runt i munnen. =S  (jag lovar hon käkar inte snor, men jag har ingen aning om vad hon fick det ifrån) sen skrattade vi så vi nästan kissade på oss!

Sen försökte vi oss på 4-minuters kola, bara att mamma och syrran glömde läsa receptet! Så den blev bränd, så de fick fara till kvantum och handla mera sirap. Tror att de skulle handa det sista inför julen oxå, nu är allt klart inför jul tror jag, eller all mat är inte lagad, men nästan! Men idag vi har i alla fall lyckats superbra med ischokladen!! och jag har orkat resa mig från soffan!!

Ser ut som vi kan ta det lugnt i år, inte stressa baken av oss som vanligt!

Nej nu borde dom ta och komma hem... Om vi ska hinna baka någon kola...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0