Skratt meditation

Idag har större delen av klassen varit på skratt meditation, precis som de låter, de gick ut på att skratta. Det var en gubbe som hoppade runt och gjorde konstiga saker och sedan skulle vi härma honom (hela gruppen på en och samma gång). Ganska roligt, men inget jag skulle vilja göra om och om igen, en gång räcker. Sen när vi hoppat runt ett tag skulle vi lägga oss i en cirkel med fötterna mot mitten, han låg och fejk skratta och tillslut hade alla hakat på och skrattade för fullt. Några mer än andra, sen startade han lugnande musik och vem somnar då? Jag och halva klassen, 20 minuter senare vaknar man och känner sig stel som en pinne men mycket piggare faktiskt.

Sen gick vi sakta till tåget igen och handlade en macka på vägen dit, och var hemma vid två igen.

Rekommenderar detta, om man inte åker själv dit, utan i en större grupp.

Sen skulle man ju som sagt plugga och gå på hund kurs, vem somnade gott om på soffan, joo jag med historia boken i handen sov (någon som sover för lite? någon som kommer i säng för sent på kvällarna?) jag om möjligt ännu godare och vaknade lagom till middagen, sen pluggade jag en stund och tror att jag fattat vad läraren vill att jag ska förstå, men jag kommer inte sitta i 1½ timme och skriva, de kan han glömma, hur ska jag klara det? Skrev de mesta på ca 20 minuter hemma...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0