2008-07-28

Idag har jag jobbat igen, de är inte alls ro givande, jag gillar inte mitt arbete som "lokalvårdare" även om jag tjänar pengar på det så skulle jag nog helst slippa det. Jag har redan fått in lite mer än sju tusen för mitt första sommarjobb och det känns ganska bra, att tjäna egna pengar. Men det är inte roligt att veta att det är sista sommarlovet, sen kommer det verkliga livet, och på de sista sommarlovet man har ska jag arbeta sju av tio veckor. Med två olika arbeten. *suck*
Ett roligt, där jag fick hjälpa äldre med funktionshinder.
och nu när jag är lokalvårdare (finare ord för städerska)
Första jobbet var redan dagen efter att skolan slutade. och tre veckor framåt.
Sen var jag ledig en vecka, innan jag började jobba som lokalvårdare en vecka.
Sen var jag ledig igen en vecka - då åkte jag till Finland och hälsade på släktingar.
och nu har jag fyra veckors arbete framför mig igen, som lokalvårdare.
De känns inte alls roligt, jag vill vara ledig.
Jag vill ta hand om valparna dygnet runt, jag vill inte åka iväg mitt i allt för att jobba.
För mamma och pappa arbetar på dagarna, sen arbetar jag på kvällarna. Så vi hinner nästan aldrig träffas, mer än över deras lunch och middagen. Sen när jag kommer hem är det fullt upp med valparna och så ska man ev. hinna se på tv.

Jag har endast tre veckor sommarlov, fast jag ska inte klaga, jag jobbar kvällar och är "ledig" på dagarna. För jag tar hand om alla små hundvalpar på dagarna tillsammans med syrran. Sen städar jag på kvällarna.

Men just nu är jag så övertrött att tårarna rinner för ingenting. De brukar göra så när jag inte sovit ordentligt. och tankarna vandrar tillbaka på den tiden jag hade Nessie kvar och när farbror Jappe var i livet. Då kommer det ännu en omgång tårar.
Men man ska tänka framåt säger alla, det säger även att tiden läker alla sår, jag vet inte om jag tror på det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0