"Uppraggad"

Idag blev jag uppraggad av en snubbe på ca 35 bast. Jag och min kusin satt i en gång på viking line och fördrev tiden med att titta på människorna och den underbara naturen utanför båten. När en grymt berusad man kommer och frågar om han får bjuda på en bira (jag sitter då och pratar med min mamma i telefon), jag tackar artigt nej, men han tjatar på, han verkligen vill bjuda mig på en bira. Jag tackar åter nej och han sträcker fram näven för att presentera sig, Danny tror jag han sa men jag vet inte riktigt. Oartig var jag väll men jag tog inte emot den. Han tjatar och tjatar och undrar vem jag pratar i telefon med (när har efter ett tag märker mobilen vid örat på mig). Han får för sig att det är min pojkvän (fast jag inte har någon, det var min kära mor jag pratade med) och vill tala med honom, säga att han bara ska bjuda på en öl, inget annat.
Sen kommer det fram att det är ett vad, han har slagit vad om någonting med sina kompisar att han ska ragga upp någon. Jag fattade inte allt för han började sludra sådant. Och jag sa till honom att han har förlorat detta vadet, för jag vill inte ha någon öl.
Då ger han med sig och går därifrån, tror han försökte ragga upp någon annan, men lyckades inte.

Sen en halvtimme senare flyttar vi (jag och min kusin) oss närmare kareoken för att lyssna på lite musik, då ser vi Snubben som försökte ragga på mig och hans kompisar sitta med en massa öl och de var lagom högljuda måste jag säga, de var inte särskilt bra på att sjunga heller.
Tack och lov såg han inte oss igen, men vi såg dem =)
Men vi fick njuta av lite musik, några sjöng bra och några sjöng inte lika bra.

Men jag måste säga borta bra men hemma bäst!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0