Valparna är "stora" nu

Idag var det några valpar som kommit upp över ett och ett halvt kilo (1½ kg).
De börjar bli tungviktare nu, fast de är underbara att bära runt på. =D
Förstår inte hur jag ska kunna lämna bort dem till de nya ägarna om ca sex veckor.

De har även börjat äta köttfärs och uppblött torrfoder. De ser inte mysigt ut, men några av dem äter med glädje och visa får man trycka ner det i halsen på.
De har även smakat på A-fil idag, de gick väldigt bra, för de var bara en tesked. De ska även dricka vatten nu, men det är roligare att bada tassarna och leka med än att dricka.

Sen var de ute för första gången i fredags, när jag inte var hemma, men de gick tydligen bra. Jag var även ute med dem idag och de är helt underbara att sitta och titta på. När de leker och har sig, när de försöker att springa och istället trillar omkull.
Nu låter det som de ska tutta lite, men jag vet inte. Mamma håller på en massa i valphage, vi har tagit bort valplådan nu och gjort en hage av kompost galler. De är mycket effektivare.

I morgon ska jag ladda upp alla bilder, hoppas att inget kommer ivägen då igen.

Men nu ska jag sova för jag har tydligen "morgonpasset" i morgon.
Vet inte när de börjar, får se när mamma väcker mig.

Kommentarer
Postat av: My

Ja det stämmer gick på gröndal och slutade samtidgigt som dig.

ja han har jackrussel i sig så tror du tänker på samma:9

okej kul att ni ska behålla valp/valpar:)

valpar är alltid lika söt men förstår att det är mkt jobb med dem små liven .



mvh

2008-07-29 @ 19:26:58
URL: http://myisabells.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0