Valpnamn (hundnamn)

Som ni redan vet bor jag i en hundgård, hundarna håller på att ta över huset!
Men de är så underbara att de inte gör något. Alla 11 hundar är lika underbara, 10 valpar och deras underbara godisälskande mamma. Stackars lilla mamman har blivit supersmal eftersom att valparna suger ut allt ur henne!! De är bara skin och ben kvar... Trotts att vi ger henne otroligt mycket mat och godis så hjälper det inte, hon äter fem gånger så mycket mat som hon gör i vanliga fall, men hon går inte upp ett gram i vikt.

Men men ... Jag skulle vilja ha lite råd om hundnamn...
Jag har själv, som vanligt, beslutsångest om vad min valp ska heta, det har varit 100 namn på listan och jag kan inte välja. Mamman heter Zindy, pappan heter Zako. Så jag vill gärna ha ett Z i namnet.

* Zingo (väldigt likt Zindy)
* Tessie / Tezzie (heter en hund som B har på halvfoder redan, de påminer även om Nessie)
* Tessan / Tezzan
* Flizan (de kanske syrrans hund ska heta)
* Jamie (hon heter Jamie Lee i kullnamn)
 Tror att de är "favorit" namnen hittills... Men de kommer nog flera.
Sen känner man att ena dagen känns det ena namnet, yes, de där tar vi. Sen nästa dag känns det precis lika dant, fast med ett annat namn.
Så det är supersvårt, jag vet inte vad jag ska välja, igår kändes Tessie 100% rätt, idag känns Jamie 100% rätt. Vad ska jag göra???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0