Allt är upponer

Idag har det hänt alldeles för mycket saker, vi har bytt nästan alla fönster i huset. Från gamla hederliga som man plockar ner varje sommar för att putsa och skrapa till Mockfjärds Fönster, som man bara behöver putsa, sen om 15-20 år kan man ju börja fundera på om man ska göra något. (då bor jag, förhoppningsvis, inte här längre...) Så vi har haft hantverkare springa runt runt runt hela dag, inte lätt när man har tre aktiva hundar! Men de har gått bra, bättre än förväntat.

Men jag må säga att vi har ett smutsigt hem, det är damm där man minst anar det, även där man anar det men inte orkar dammsuga ;P
Men idag har vi dammsugit alla element (bläääää!) de var astmanfalls varning. Sen över allt där de måste dammsugas eftersom hantverkarna inte precis fixar och ordnar allt efter sig. Dammsuger och torkar golv bland annat ;P
Så det har mamma och jag roat oss med idag, samtidigt som vi bakat, klippt ner delar av vinrankan och tagit hand om alla hundar så de inte är ivägen när hantverkarna kastar fönsterdelar hej vilt omkringsig, springer upp och ner och överallt med fönster, verktyg och allt annat de nu släpar omkring på.

Sen skulle vi flytta bilarna, så att inte hantverkarna kastade massa saker på dem, jag startar glatt bilen och parkerar hos grannen, väntar och väntar på att mamma ska komma efter i andra volvon, men hon kommer inte. För bil j*veln starar inte! Batteriet har laddat ur, så vi lägger det på laddning och väntar några timmar. Men faanskapet startar inte ändå! Efter måååånga om och män kommer vi på vad felet är, sladden vi stoppat laddaren i gick på tajmer, så batteriet hade bara laddat fem minuter! Inte konstigt att bilen inte startade... Så kan de gå när det är stressigt...

Så jag kan inte påstå att jag har rullat tummarna idag, vi har även varit på valpkurs och stekt pannkakor med larver i...
Men jag har inte heller pluggat som jag tänkt, GENUS BOKEN ligger fortfarande och väntar på att bli läst... (projektarbete i skolan).

Som sagt allt är upponer, mitt i allt ska mamma steka pannkakor, vad hittar hon då?? Jo en mask, hur underbart äckligt som helst!! Så det är bara slänga smeten, skynda ner på konsum och handla lite nya varor och hem och börja om. Denna gång kolla vi igenom allt så de inte fanns något äckelpeckel i smeten... Men ändå känns det som om någonting kryper omkring inom en... *blääää*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0