Begravning

Idag var det kyrklig begravning av mormor, vacker som bara den var det, tårarna forsade ner för kinderna när det spelades tung orgelmusik. De var väll närmare 40 personer där och sa farväl till mormor, alla vackert klädda och alla underbara blommor som stod runt kistan. Har fortfarande svårt att förstå att hon inte längre finns, att hon inte längre ringer och frågar saker, ringer och undrar hur vi har det eller att man kan ringa henne bara för att kolla läget. Lägenheten ser i stort sätt ut som den brukar göra inför jul, vi har pyntat lite och så för att det ska se hemtrevligt ut. och för att det är sååå tråkigt och komma till en helt nedsläkt lägenhet. Sakerna börjar försvinna sakta men säkert, mina morbröder, en kusin och en (ingift) moster sover där inatt, de ska rensa lite och ta med sig hem en del saker. Innan de sitter x antal timmar i bil igen, några till Skellefteå och några till Dalarna.

Några kort tog jag men de blev fläckiga, undrar om de kan vara mormor som spökar lite eftersom bara några kort blev så (eller skit på linsen). Pappa hade precis samma problem.


Prästen kom med på ett kort...

Alla blommor som man la när man tog sista farväl.

Undrar om jag gjorde rätt som stanna hemma ikväll, morbröderna skulle visst ut och ta "gravöl" som de sa, man kanske skulle ha gjort samma sak, supa sig full för att få glömma ett tag?

Nej nu ska jag nanna kudde, hoppas John Blund är på min sida idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0