Inget att säga

En lugn skoldag, morgondagen lär bli ännu lugnare... Har endast ett 20 minuter långt utvecklingssamtal, (nästan 2 timmar på tåg för 20 minuter med en lärare jag aldrig träffar nästan) alla lektioner är inställda... Men vem klagar? Inte jag, värdens chans att handla lite julklappar!! och lite kläder till begravningen, har ingen aning om vad jag ska ha, men de löser sig nog,  har funderat på en svart polotröja och mina svarta finbyxor... Men jag vet itne... tankarna går hela tiden...  Men de ska vara svarta kläder i alla fall...

Sen på torsdag har jag endast en timme värdelös svenska, vad gör man där? Löser sudoku, skickar sms, snackar skit, funderar på allt annat än vad läraren säger, för han är värdelös... och så är det öppet hus på skolan sen på kvällen, så skolan bjuder på pizza. Men de kanske blir en liten lucka mellan lektionen och öppet hus som man kan gå till centrum eller så.

Har varit en vända nere i "centrum" idag och handlade lite gardinstänger, rullgardiner och gardiner. Gick först in på ströms (var mormors favorit affär) och skulle köpa en rullgardin, som taget 750 kronor!! Aldrig i livet att jag betalar den summan! Så jag knatar vidare till Hemtex och får en liknande för 150 kronor, fast då måste jag skära till den själv, eftersom de måtten jag ska ha är 150cm och det finns inte i rullgardiner! Lite irriterande, men vad ska jag göra?
Men men.... tjänade 600 kronor i alla fall...

Sen har jag "fått" farmor och farfars gamla platt tv, eller jag ska ha den till sommaren, när dom ska släpa den till stugan.  Så nu är man ägare till en platttv...

Sen har de inte hänt något särskilt, snön ligger kvar, de är -5 grader ute och jag ska mysa ner mig i ett underbart täcke med min mysiga vovve. =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0