Lilla Jul

Idag har familjen, med alla tre hundar, två kusiner och en ingift faster varit uppe hos farmor och farfar för att fira lilla Jul. Förr eller för några år sedan, när vi samlades, dagen före första advent var det alltid julmat, en liten julklapp till barnen och så lite jul pyntat och så.

Men traditionen håller tyvärr inte i sig, den håller på att dö ut!

Visst, man får fortfarande ett paket, de är pyntat och vi samlas (nästan alla), men vi käkade smörgåstårta. Hur mycket julstämning ger det? De ska vara julmat så man inviger december, advent och julen.

Så det kanske är dags att införa ett knytis istället, så att de blir julmat igen, jag förstår att farmor inte orkar stå och laga mat längre, de är jobbigt att laga massor med mat, framförallt när hon ska göra egna köttbullar, snitta prinskorven, laga Janson och lägga in sill, de tar sin tid.

Men det är underbart att träffa släkten emellanåt, inte bara se dem på kort. =P
Att sitta och prata, ta de lugnt och bara vara samlade, mycket trevligt!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Svar: Ja, så har det alltid varit. Det kommer bli så skönt när vi slutar, jag ska vara rejält ledig en lång stund då :) Längtar..



Haha, ja så är det inte i nynäs iaf, jag tror knappt jag såg några nior alls på vårt Öppet hus. Det var mest folk från skolan. Det bästa med det var att vi fick kompledig dagen efter. :D



Jag har inte lagt det på hyllan, jag pausar bara. Känner att jag inte orkar med.

Kramar

2008-11-30 @ 17:35:41
URL: http://mattieblanchard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0