Mormor lilla...

... Hur mycket saker har du samlar på dig?
Var hemma i mormors lägenhet idag igen och rensade lite, det finns hur mycket som helst, överallt. Trots att hon bodde i en trea med relativt lite saker, har jag trott i alla år, tills jag öppnade garderoberna(!) hon har massor med saker, intryckta överallt! Kläder (vissa undrar jag om de är från detta århundrade), tidningar (både nya och gamla), gammal post, fotografier, kuddar, täcken, allt som en mormor nu har. Gamla och nya saker, fina och mindre fina saker, vissa vet man precis vad man ska göra med och andra vet man inte ens om man vill ta i. Men allt man inte kan eller vill ta hand om, vad ska man göra med dem?
Har inte varit och kollat i källarförrådet än, men kan tänka mig att de finns en massa saker där oxå...

Mycket kommer åka till skroten, andra saker kommer att behållas som minnen, resten kommer att förvaras för förvaringens skull. Mormor lilla, inte visste jag att du samlade på en massa konstiga saker...

Nej nu ska jag sova, har många många många timmars sömn att ta igen!
Efter allt pluggande denna vecka, har sovit ca 5-7 timmar per natt en vecka nu... Någon som är trött?? JAAA!

Sov gott


Kommentarer
Postat av: Jennie

låter som min mormor :P gamla e bra på att ha grejer överallt

2008-11-16 @ 17:12:42
URL: http://hallon8.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0