tråk med rubriker

Idag hade jag massor med planer med planer vad jag skulle göra efter skolan, som vanligt går allt åt helvete. Efter en timme på tåget så är man helt slut, framförallt när ett gäng "män" suttit och lyssnat på hög skitdålig musik, drukit öl, snackat skit (antar jag, de talade inte svenska) och bara stört alla andra på det fulla tåget.
Så jag var sjukt trött när jag kom hem, då fick jag höra vad stackars mamma och pappa ståt ut med under dagen, i spöregnet! Vi har ju massor med fönster ståendes på gården, tror ni inte att några välte på bilarna? Joo... Bilarna klarade sig, men inte fönstrena. Så vi har en massa glas på tomten nu. Sen när jag skulle flytta min bil, så kommmer grannen med ett släp vi ska låna, så då fick jag stå ute och frysa ett tag. Men sen kör jag iväg och står och väntar, väntar och väntar i backen med bilen, då startar inte pappas bil idag heller! Trotts att den laddats hela natten... Men de var något annat fel nu, den gör allt för att göra livet surt för oss. Precis när jag ska backa in igen, kommer det en bil bakifrån, så de blir start i backe träning istället och ett varv runt kvarteret.

Sen flyttar pappa på sig, med strulbilen, och jag kan backa in, men pappas bil har ett trasigt baklyse såg jag när han stack iväg. BARA FÖR ATT BRÅKA MED OSS!

Sen ännu tröttare kommer jag in, käkar mat och somnar på soffan, helt utmattad. Jag förstår inte varför jag är så trött hela tiden, men jag skulle nog om jag fick, sova ett helt dygn.

Jag som ville baka lussekatter, träna Jamie Lee, se Zindy köra Agility men banan är för lerig... Vad gör jag istället, jooo... SOVER! Skäms på mig! Stackars hundar kommer ju bli galna snart om vi inte sätter lite fart med träningen, haha de jävlas redan, någon mer än jag som tycker om frukostmackan?? Joo Flisan, hon hoppar som en tok! Snor kanten och springer allt hon har, sen när de är slut kommer hon tillbaka och försöker sno en bit till... Varje morgon, när hon får chans...

Längtar trotts allt till helgen, för då har vi ett hus och en lägenhet att städa, stackars hundar, vi har inte riktigt tid för dem nu... Bara korta tråkiga promenader, inte särskilt mycket träning, mer än potträningen. Men när huset och lägenheten är rena och fina igen, då är det hundarnas tur, hemma kan man inte riktigt röra sig, och mormors lägenhet ska säljas, så de är bara tråk städning de kommande helger & vissa vardagar...

Nej nu ska jag leta lite gamla bilder och ladda kameran, duscha och gå ut med hundarna på tomten... Klockan är BARA elva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0