veckan

Onsdag: En lång skoldag, med ett grymt bra studiebesök för projektarbetet på en förskola som arbetar med Reggio Emilia, efter det var jag grymt trött och kom hem till ett hus som var helt upponervänt, såg ut som någon sprängt en bomb här. Ingen ordning på någonting, inga möbler på plats och inga fönster karmar elller fönsterbrädor någonstans.

Torsdag: ha ha ha vilken skoldag, nio tåget till Älvsjö, 45 minuter gående på SACO mässan, som enligt mig inte gav ett skit. Mer än två bläckpennor. Jag visste inte vad jag skulle kolla på eftersom jag inte vill plugga direkt efter gymnasiet, har tänkt ta i princip vilket jobb som än kommer. Unga som gamla, kontor eller något annat, bara jag slipper skolbänken!

Sen var jag hemma vid 12 tiden igen, hade ett par hantverkare här som arbetade för fullt, så jag hade tre hundar att hålla undan, två maträtter, en stek i ugnen och kykling p upptidning. En skål med massa sallad och tre kissnödiga hundar.
Ut med hundarna när hantverkarna kom in i köket, ut med allt som var ivägen och fram med kaffe, de fick fika själva, vad ska jag säga till dem? Jag har ingen aning om vilka de var eller någonting, desutom var jag hemma helt själv  :S och hundarna ute. Men allt löste sig som tur var ;P

Sen på kvällen var det dags att få bort all papp på golvet, dammsuga, torka golv, skrubba soffan, dammtorka, jaa få bort allt damm. Sen möblera tillbaka, alla möbler stod mitt på golvet och gjorde ingen vidare nytta. Bara roligt göra, framförallt när man får hjälp, pappa latade sig, syrran "pluggade" hon lyckas alltid smita när det gäller att städning och hjälpa till! Men mamma var snäll och hjälpsam, utan henne hade de varit upponer fortfarande...

När de mesta var klart var det dags att få upp gardinstänger, gardiner och rullgardiner. Eftersom det närmar sig jul så smälde vi upp julgardinerna på samma gång, de känns lite löjligt att ha ett gäng gardiner uppe en vecka och sedan byta. Lika bra att göra det på en gång. Och så det roligaste av allt,  ta in alla smutsiga hundarna på de rena och fina golven.

Fredag: Idag har det varit en grymt lång skoldag, inte alls rolig! Historia, Fritidensaktiviteter och Fotokursen, halvtrött efter gårdagens städande, och tråkiga lektioner, sen lunch. Men foto var roligt, förutom att många av alla negativ är förstörda... Får se om de fungerar bättre nästa lektion (om två veckor!!)  Fast då är de foto i studio... Får se, måste bli klar innan jul i allafall.

Har föresten börjat se lite asventsljusstakar i några fönster, även om de närmar sig jul har man ingen vidare julkänsla. Men de kommer kanske med adventsljusstakarna?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0