Flytta hemifrån...

Idag har vi haft storstädning av huset, så nu ser "entre våningen" eller vad man nu ska kalla den, den ser hur som helst bra ut nu. Mamma och jag skrubbade köksgolvet med små gröna svampar bara för att få bort allt kiss och bajs från valparna. Mamma skurade "lekrummet" (vi hade ett rum med bara leksaker när jag och min lillasyster var liten) men det är numera vardagsrum 2... de trägolvet skurade hon för hand med en trasa... Jobbigt, ja, men de blev supersnyggt!!

Sen har jag rensat ut alla gamla disney vhs filmer. Tror det var runt en 70 stycken, som vi ska sälja på leksaksförmedlingen... Eller kanske på tradera?

Flyttat miljoner med gamla (jag menar gamla!) CD skivor, från bokhyllan in i ett skåp, bara för att de ska se lite snyggare ut här hemma. Men med min pappa så kommer det nog aldrig att bli det, för han ska spara ALLT! man får inte slänga någonting. Allt ska sparas, så det finns miljoner saker som inte gör någon nytta, som ingen använt på länge, som bara finns, i källaren, "entre våningen" och övervåningen... Men vi får inte kasta det.

Så jag har börjat längta efter en egen lägenhet, ett eget arbete så jag tjänar egna pengar, så jag kan betala hyran. För det skulle vara helt underbart att ha en egen lägenhet som man får inreda helt själv, man får spara och kasta vad man vill... Man får göra precis vad som helst... De skulle vara underbart!
Men det är nog några år kvar tills man kommer dit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0