17 april

Jag har just nu supertråkigt, sitter och ser en gamal kill bill film som går på tv och överväger att hoppa i sängen istället för att se mer. Hundarna sover och drömmer en massa redan, de låter så mysigt så :)

Idag har lilla Jamie Lee varit på äventyr, hon har åkt kolektivtrafik! Hela vägen från handen och hem. Det gick superbra, i ösmo började hon prata lite gran, men la sig så snällt ner igen och väntade på komando att få kliva av tåget. Familjen skulle in och handla en massa, då sa jag att lämna Jamie Lee till mig så åker vi tåg hem, jag orkar inte shoppa. Sagt och gjort, vi åkte hem tillsammans med Åsa. Hon blev förvånad att jag pratade så högt i jämförelse med vad jag brukar, men jag måste ju det, JL är ju halv döv.
Sen blev det en promenad runt nicksta där vi mötte världens goaste par, de gick med varsin blindkäpp och pratade så glatt när jag gick förbi, självklart var jag tvungen att stanna och prata lite med dem. Sen var det hem för lite mellanmål, en drickoggi och en kopp te och lite träning med JL. Nu är hon expert på att veta vad jag vill ;P Lägger jag fram en papptalrik i ett rum och sätter mig i andra änden, springer hon fram till tallriken och slår till med tassen. Klick-godis. Även om jag lägger fram salladskålen upponer, så går hon fram och ställer sig med framtassarna på den. Klick-godis! Så en massa gottis har det blivit för hennes del idag. Vad kan det tänkas leda till, joo en fis rumpa! Kan inte påstå att de luktar särskilt gott här inne... Det är en konsekvens av tränadet... :)

Sen han kvällen rullat på, jag har setat och kollat igenom gamla bilder och fotat min studentklänning, får se om jag tömmer minneskortet i morgon, om nån nu vill se den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0