Dagen som varit

Efter en lugn morgon med en promenad med hundarna, frukost och allt de vanliga kommer vi till skola, Åsas första fråga var "varför är det avspärrat vid lärar ingången?!" Sen ser vi att en ruta är krossad och börjar fundera vad som hänt denna gång. Kommer till "elev ingången" och ser vaktisarna stå där och då får vi veta att alla bärbara datorer är snodda IGEN! Alla nya mac datorer som vi fått, är borta. Några har brytit sig in, snott datorerna och stuckit igen på fyra minuter. Bra jobbat säger jag bara! Hoppas ni åker dit era jäklar!!
Skoldagen rullar väll på, det blir lunch och mitt i allt ringer min mobil, ett nynäs nummer ser jag att det är och tänker att de är någon som ringt fel, men jag svarar. Inte 17 är det någon som ringt fel heller!! Det var bemanningscentra som ringde och sa att jag fått jobb, från första juni till sista augusti! Blev överlycklig då, även om sommar planerna flyger hej villt, så jag har ett jobb, jag kommer få pengar (mellan 30-35000, på dessa tre månader, eventuellt mer OM jag jobbar kvällar/nätter/helger) Så det känns underbart!
Sen efter lunchen fick vi komma in i hemvisten igen och då ser allt nästan ut som vanligt. Några trasiga rutor och ett avspärrat klassrum. Det är super roligt att gå i barackerna som hela tiden blir utsatta för inbrott, skadegörelse och stölder. Tacka vet jag studenten, då blir inte vi drabbade mer i alla fall! xD

Sen var det projektplugg till tusen, åkte inte hem förens vid fem tiden (hemma vid sex tiden) käka lite yoggi och macka, bråkade med mamma, gick en och en halv timmes promenad med Jamie Lee (Gotlandsbåten + med alla människor som kom med båten, Hamnen, Hembygdsgården, Estö, Gröndalsviken, Nicksta och den hemska myrbacken upp och hem). Så nu sitter jag i köket, är sur som en citron på mamma, men överlycklig över mitt nya jobb och min älskade Jamie Lee. Lilla JL gick lös hela promenaden, hon gick nästan fot hela tiden, "lyssnade" på mig som en lite pärla och var helt underbar! Man kan inte bli annat än glad då, när allt går som planerat och hunden lyssnade :D Min lilla prinsessa!

Men nu ska jag tjata till mig PowerPointen av Sarah så jag är lite förberedd tills i morgon. Annars kommer jag skolka, har sån jäkla panik över projekt redovisningen i morgon så det inte är sant!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0