12 april

Har inget att skriva egentligen, har tappat skriv lusten helt (kanske har märkts den senaste tiden).

Idag har jag fördrivit tiden med städning av rummet (+bädda ur sängen) en skogspromenad, alla hundarna badade, Zindy simmade för första gången i år men typ fjärde gången hon är i vattnet (denna månad, första "doppet" var i mitten av mars), Flisan tog sina första plaskande simtag och Jamie Lee undrade om de verkligen var nödvändigt att blöta ner sig. Men i sommar ska vi simma tillsammans, hon (alla tre) är ju en apporterande fågelhund, inte fasen ska hon stå på land heller! Det ska vi ändra på, vare sig hon vill eller inte!
Sen var de duschen som gällde för alla hundarna, de luktade skunk! Sen tog mamma, syrran, syrrans kompis och jag tog en cykeltur runt ringvägen, vi frös i början men inte när vi var hemma igen. Sen tvättade vi farfars bil, har nog aldrig tvättat en bil som har så mycket in gnott skit på, han köpte den sproilans, eller den hade varit visningsex några månader, men han misshandlar den stackars bilen, första gången på nio månader den tvättas nu. Vi fick dra ut högtrycken, men inte hjälpte det. Sen var de jumpa, ett "lugnt" pass de brukar vara runt 100 pers i den lilla salen men idag var de inte mer än 40 kanske, sen kastade vi i oss lite middag, en promenad trion och nu sitter jag halvdöd framför stans segaste dator och längtar efter en varm dusch och bädda ner mig i en renbäddad säng!

P.S. Har även bakat bröd idag! Bra jobbat Jennie, bara 100 år sedan jag gjorde det. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0