En underbar dag

Nu ska jag krypa till kojs efter en underbar dag, lite tjafs och bråk har det varit men annars en bra dag. Har varit ledig hela dagen från skolan, underbart, sedan en lång sovmorgon ända till 11.20 när Zindy började sno för mycket plats i sängen var det bara kliva upp, duschen, frukost och ut med alla små grisarna. Sedan har jag spenderat nästan hela dagen utomhus, hur skönt som helst, krattat bort gamla löv och sönderknaprade pinnar,  slitit fram hamocken, burit upp bordet på övre gräsmattan, alla saker på altanen har jag ställt på plats, bord, stolar, grillar jaa allt.  Så hela helgen är räddad, Det är städning till 100% som gäller! Vi ska tvätta altan och trappen med högtryck och olja den, sen olja alla trä stolar, bordet och hamocken, upp med studsmattan (fast inte mamma och pappa tycker det), ställa glasbordet och stolarna på plats, så gräs, plantera blommor och allt annat som nu dyker upp emellan. Även en vända till soppstationen verkar behövas...

För nu är det vår! Nu ska allt fram och faan ta snön om de kommer mer nu! Då blir jag galen för jag ska sitta på altan hela påsklovet och njuta av solen!

I morgon är det en lång skoldag, så jag ska skolka lite, hoppar över historian på morgonen för att ta en långpromenad med hundarna... Slutar halv fyra först och då ska pappa hämta mig, sen ska vi fara till obs (coop forum) och handla en massa saker till trädgården och saker att fixa allt med i helgen (rengöringsmedel och oljor av alla dess slag). För nu är jag trött på de här, jag ska ha fram våren och sommaren, jag tänker inte vänta flera veckor till. Jag ska ha i ordning gården nu!

Hade tänkt mig en lugn ledig dag idag, men så blev det inte, verkar som jag fixat jobb till hela familjen i helgen oxå :D Bra jobbat Jennifer :) Men om inte jag tar tag i det, så kommer ingen att göra det. Jag startar upp projekt och låter resten av familjen avsluta dem, smart va? ;P

Sov gott, de ska i alla fall jag och min onda rygg göra.

Glömde en sak bara, vi han även med en sväng till bruks idag, lite träning och så tittade vi på alla som "tävlade" för att komma in på Agillity kursen. Det var härligt att träffa alla där uppe igen, så nu ska vi börja åka dit regelbundet igen hoppas jag! Om inte nu så kommer det bli i juni när vi ska gå kurs där igen :)

Nej nu måste jag sova, om jag ska hinna sova några timmar över huvutaget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0