Objektiv till kameran

Just nu ligger ju mitt objektiv i någon fraktlåda för att någon gubbe sedan ska laga det. Det är väll bra ioförsig, men jag vill ha det helt hemma istället. Så nu sitter jag och spanar efter ett nytt, men de kostar ju! Hittade ett objektiv jag tyckte verkade hyfsat för 1800 kronor. Låter väll ganska okej tänkte jag. visade det för pappa men han sågade det direkt! Nej nej nej, kolla in detta objektiv istället, de är myyyyyyyyyyyyyyyyyyycket bättre. Ja ja tänkte jag och kollade, DET KOSTAR JU FÖR FASEN FEM TUSEN NÄSTAN, jag köpte ju kameran för sju tusen, inte fasen tänker jag lägga nästan samma summa på bara ett objetiv! Självklart har han svar på tal, men de där är ett superobjektiv, du behöver inget annat då, de har allt. Macro och zoom (18-250).

Så jag ska se om jag ska beställa ett Tamron AF 18-250mm F/3.5-6.3 Di-ll LD Aspherical (IF) Macro till sony/minolta AF objektiv eller inte. Pappa har sagt att han hjälper till och betala på det för det är ju ganska mycket pengar, om man räknar att jag endast får in 3150 kronor till, sen kommer de in 0 kronor från månadsskiftet juni/juli. För jag har ännu inte fått något arbete, jag kommer gå som arbetssökande från den 6 juni. Från student till arbetssökande/arbetslös.

Får fundera lite till, men JAG VILL HA!!
Objektiv superzoom Tamron AF 18-250mm F/3.5-6.3 Di-II LD Aspherical (IF) Macro till Sony/Minolta AF

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0