Pittbull klassen

Idag var det skola igen, fy fasen vad tråkigt måste jag säga. Jag sitter med tankarna på annat håll och skriver inte ett ord mera än jag måste. Snackar lite på rasterna och tar mig hem så fort jag kan, precis som alla andra. Dock har de blivit problem med studenten, men jag är inte förvånad, vi ska ha studentskivan tillsammans med estet - musik tror jag. (bra koll!). Men hur som helst, de vill inte köpa sin del av middagsbiljetterna nu, så vi står med 19 biljetter för 350kr/st som ingen vill ha.
Några i klassen vände alla taggar utåt och sa att de är bara för den klassen att köpa biljetterna och så får de göra vad de vill sen, för pengarna måste in. Och kom inte och bråka med oss, för vi är en pittbullklass! Vilken jämförelse va? Vi är som 28 st pittbulls... Så kom inte hit och bråka inte!

Sen var det redovisning, självklart så spricker min läpp på insidan så det rinner en massa blod, tror ingen märkte det dock, men de smakade! Sen var de lite små svårt att prata men jag tror jag fixade det ändå. På en redovisning jag inte hade en blekaste aning om vad jag skulle prata om egentligen, fick väll veta de 30 min innan eller så. Självklart är det mitt egna fel, men sånt är livet. :P Jag fixade det i alla fall, hyfsat.

Sen var det en tågresa hem igen som gällde, kan inte påstå att jag gillar att resa längre, så jäkla tråkigt så det inte är sant... Men jag satt och snackade med min gamla rektor :) en härlig gubbe som kan snacka en massa! Munnen gick konstant i sex minuter tror jag... :P Svarade mmm... jaaa... hon finns inte längre... dog i cancer för 1½ år sedan... joo tre renrasiga tollare... hon jobbar kvar, fast med barnomsorg istället för assistent till rektorerna... mmm... jaaa.... (x 100) hej då... resten av samtalet höll han i. Sen klev han av och jag fick njuta av lite musik. Social jäkel här vetni :P :D



Känner mig betydligt bättre nu än både igår kväll och i morse, då sprutade tårarna konstant. Vet inte varför men allt går emot just nu, inget går som det ska... Allt jäklas bara med mig, (en "hemlis" jag burit på i över ett år börjar spöka igen), stugan, Finland, semester, pengar, jobb, läxor, pappa och jag går som sagt inte ihop alls längre, Jamie Lee börjar komma in i trottsåldern, Flisan också, plugget tar över allt, humöret tryter pga pollen och alla dessa j*vla mediciner (kameran/objektivet brakade samman idag) och sen 100000 saker till jag inte orkar rabbla upp. Men lite uppåt har det i alla fall gått idag.

Nej nu ska jag njuta av några timmars sömn. För i morgon är det skola igen, ska se "min snygging" då, (enligt Åsa i alla fall)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0