Skola igen - endast 38 dagar kvar!

En lugn skoldag idag, nästan onödig att åka in på. Men duktig som man är åker man in. Först var det MIBAS - Människor i behov av stöd. Vi tittade lite på filmklipp om barn i andra länder, hur dom har det och hur mycket dom får jobba! De kan arbeta upp emot 16 timmar per dygn, utan ersättning, sen kan dom gå mil efter mil med ved som väger mer än vad dom själva gör! Det var både jobbigt och hemskt att se. Hur de sliter och släpar, för att få lite lite lite mat. Usch, man vet att det är stora problem ute i världen, men man känner sig så handikappad, man vet inte riktigt vad man ska göra.

Sen hade vi hälsopedagogik, de var lite info om nästa vecka, vad vi ska göra då och inför provet. Sen var det lunch - överkokta nudlar med lite ärtor och kykling i. Och så självklart lite kortspel i väntan på kommande lektion.
Där var det projektarbete som gälde, gissa vem som åkte med första bästa tåg hem?! Joo jag! Åsa åkte med tåget innan, så jag sa till Sarah att vi tar det sista i morgon, inför redovisningen. Så vi får fixa allt då. Jag pallar inte. Så jag åkte hem och somnade på soffan direkt, var ute med hundarna ett tag först. Men jag somnade som ett utblåst ljus.

Nu ska jag försöka sammanfatta min underbara morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0