Sommar, semester och stugan

Det ser ut som om slutet skulle närma sig för alla underbara sommrar i stuga, inte för att farfar kommer att sälja stugan när de väl kommer till kritan, men just nu låter det inte särskillt ljust för allt som har med Finland att göra ;( Jag älskar stugan över allt annat, jag älskar att åka dit, det är en lugn och fridfull plats som bara är underbar. Man glömmer allt som har med tid och rum att göra, man bara tar det lugnt, tar dagen som den kommer. Man njuter av den korta tiden man har chansen att vara där. Nu verkar den platsen vara på väg bort. Den dagen de verkligen menar alvar med att sälja stugan kommer jag gråta floder, jag kommer bli arg som ett bi, jag kommer skrika som ett litet barn. Jag kommer göra allt för att försäljningen inte ska bli av.
Jag kommer köpa stugan själv, flytta dit i ren protest, vad som, bara jag får ha kvar underbara stugan. 

Okej, farfar är sjuk, han har blivit mycket sämre, så de kan inte resa själva, de kommer bli svårt att ha stugan kvar, men i sommar är det kanske sista chansen att åka dit, om de är så att en av de tre syskonen säljer sin "del" av kullen. De kanske blir sista resan innan tömning, allt blir bara konstigt nu. För jag vill inte sälja stugan, jag vill ha den kvar för alltid!



Visst det är en j'vla stuga jag pratar om, men farmor och farfar har byggt (även mamma och pappa var med på ett hörn) upp allt från början. Jag har spenderat varenda sommar där de 12 första åren i mitt liv, sen kom hundarna ivägen och gjorde att vi inte kunde åka på samma sätt, farfar blev sjuk. Men nu när jag äntligen har ett eget körkort, jag har rest dit igen och inset hur mycket jag älskar allt där ute. Då kan man inte sälja den! De går inte. Men jag tror att farfar kommer att inse att han älskar stugan för mycket, han kommer troligen sätta stopp för allt han satt igång i år. Men just nu känns allt så tungt bara, mera motgångar, inga medgångar...

Sen finns det inga lediga helger som passar för ma och pa att köra över farmor och farfar heller, som sagt, livet är ett stort strul moment just nu! Nu vill jag bli liten igen, på en gång! Liten person har små problem, stor person har stora problem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0