Tråkigt

Egentligen ska jag ägna lite tid till att plugga just nu, men jag kan inte hitta ro till att plugga. Tankarna flyger runt, radion snackar en massa om allt mellan himmel och jord, hundarna sover och jag är ensam hemma. Jobbar febrilt med att få upp locket på yoggin jag tänkt dricka, men jag lyckas inte. Drickyoggi med smak av persika och passion.

Plugga var det ju, eller inte? Jag vet inte vad jag ska göra, får väll fortsätta med att spana in grannen, som hoppar på studsmattan med tre kompisar. Ser ganska roligt ut, hennes bror kommer även hem nu, han som jag nästan krockade med på tåget igår (upptäckte jag nu). Annars händer de ingenting i detta kvarter, de är lugnare än vanligt... En taxi buss glider förbi med en massa äldre personer som jag jobbade för i somras. Alkisarna har väll somnat i någon buske och orkar inte palra sig upp för backen, men om ett tag lär väll igelkotten komma igen, han har äntligen vaknat ur vinter vilan. Efter alla år här så känner man igen alla, tillomed alkisarna. Man vet va de heter och hur de spenderar störstadelen av sina dagar, även vart de spenderar dem.
Igelkotten Ivar är väll en av dem man pratat mest med, kan nog störstadelens av hans liv, vad han jobbat med och allt. Dock vet jag inte varför han dricker som en dåre. Nej nu ska jag göra något annat... Tråkigt som fasen här vid datan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0