Trött och elendig

Säljer dom stugan säljer jag livet.
Nej jag vet inte vad jag ska göra, har mardrömmar om studenten, har mardrömmar om livet efter studenten. Idag är det sista lovdagen på sista lovet jag har. KUL! Eller inte, farfar har blivit sämre och pratar om att han dör snart, farmor och farfar pratar om att sälja stugan. Någonting som är otänkbart, förut var jag nästan arg på dem för att de inte sålt den redan, de var för att jag själv inte varit där på sex (?) år. men nu, nu har jag varit där igen och insett hur mycket jag älskar stället. Och jag vet hur mycket stugan betyder för både farmor och farfar, innerst inne, även för oss andra, men alla har ju inte varit med från start. Som dom. De har varit med från första spad taget, de har byggt upp alla små hus, varenda planka, allt.

Skulle jag få skulle jag  spola tillbaka tiden och se till att den 6 mars 2000 inte fanns med i almanackan, den dagen skulle inte existera, den sabbade allt. De var en mardrömsdag, som fått mig att hata farmors hemlagade köttbullar, sega ambulans förare och elaka läkare. Den dagen tog musten ur oss alla och inte fan har vi fått tillbaka den heller!

Denna kväll är en kväll jag är trött på allt, jag hatar allt, jag vill inte vara med längre, får se om jag pallar att ta mig till skolan eller inte. Just nu känns det inte så, just nu vill jag bara försvinna. skita i skolan, trotts att de bara är 35 skoldagar kvar, de är väll 50 (?) dagar kvar till studenten, sen då? Sen har jag ingen aning om vad som händer. Jag hatar att leva i ovishet, vad som händer ju närmare studenten jag kommer, ju mer ångest får jag. Jag vill inte gå i skolan nu, men jag vill inte leva som arbetslös heller. Just nu är allt jobbigt, jag ska ta en alvedon eller två och krypa till kojs, hoppas på att livet inte känns lika värdelöst i morgon som de gör just nu...

Natti natti hoppas ni har en bättre kväll/avslut på lovet än vad jag har...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0