En lång dag!

Nu börjar jag bli frisk igen, men jag undrar om jag inte dragit igång lite för tidigt. Är livrädd att jag ska få ett bakslag och bli sjuk igen...

Men men, dagen började redan klockan sex när jag försökte komma ur sängen, lite tungt var det men samtidigt visste jag att jag skulle få jobba, något som gjorde det lite lättare! :) Som vanligt hade jag gott om tid i början, men inte sen... Men jag jobbade några timmar, begav mig hem för en rask promenad med hundarna innan jag gick på personal mötet. Kan inte påstå att mötet gav någonting, men jag var där i alla fall! Och några från kommunal försökte få oss att skriva på en massa papper, men icke. Jag vill ha lite mera info innan jag skriver på något! Efter det begav jag mig hem igen för att baka en omgång med lussebullar. Sååå underbart gott måste jag säga!! Tror det blev ca 45 st, men dom lär ju ta slut fort om jag känner denna familj rätt!

Sagt och gjort, sen däckade jag i soffan och sov bort två timmar av denna kväll. Men vad kan man räkna med? Jag är ju van vid att sova 12 timmar per dygn, men i natt blev det nog inte mer än 5 timmar. Så nu ska jag sova några timmar igen, för jag är slut i kroppen, funderar på att ta en alvedon för att få sova riktigt gott! Har även åkt på nageltrång så jag haltar runt som halta Lotta! Så en alvedon och huvudkudden, sen lär jag vara borta tills väckarklockan ringer!

I morgon har jag tagit ledigt, först blir det en resa in till sthlm för att glo på all julskyltning och kanske någon julklapp? Vem vet, efter det blir det hem till en kompis för att fira henne. Synd bara att hon bor mitt i ingenstans!Bussarna går som dom vill och de är lite retsamt.

Resten av helgen håller inte planerna heller, självklart! Min morbror och hans fru vågar sig inte ner hit då dom inte vaccinerat sig ännu, även om jag är frisk nu så vågar dom inte. Men jag förstår dom, de är dumt att söka upp sjukdomar i onödan! Så på lördag blir det julmarknaden och på söndag ska jag oxå ner på julmarknaden, fast då med en kompis, antar att de blir en sväng på Torsan efter det :)

Nu tänker jag fly från vardagsrummet, tror fasen att de spökar här!! Elektronik prylarna lever sin egna värld! :S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0