God Jul!!

Nu är det äntligen jul! Oj vad vi har väntat på denna dag! Några timmars sömn, sen riva i paketen under granen och njuta av all den vita snön som lagt sig!
Men resan dit är lång, min älskade Jamie Lee har inte gjort dom senaste dagarna lättare precis. De började den 22 december, jag låg och sov på soffan, syrran i hundkorgen med alla hundarna och mamma fixade i köket, väldigt fridfullt! Hahaha! Jamie Lee = JL smyger in i vardagsrummet och norpar åt sig några julklappar som hon försöker öppna... Mamma blir rasande när hon märker detta och fixar till paketen och går tillbaka till köket, där hon hittar JL, ätandes ur stekpannorna, en stor portion med fläskfile och potatisgratäng försvann fort där! Resten av kvällen var relativt lugn och fin...

Sen fortsatte denna dag, jag rullade köttbullar och stälde på bordet. Tror ni dom fick stå ifred? Icke! JL hoppade glatt upp på en indragen stol och mumsade i sig fyra stycken, nästan fem men den han jag minsann ta tillbaka (och kasta) När mamma sedan kastade in julskinkan i ugnen hoppade hon glatt efter skinkan, för att sedan stå vid ugnen och vänta på att den ska trilla ut... Efter det vaknade min trötta lillasyster, lagade sig lite frukost men lämnade den obevakad i ca tre sekunder... Vad gör JL då? Hon hoppar upp på bordet, tar pålägget, springer för livet och lägger sig i korgen, med förpackningen för innehållet ligger kvar i köket som hennes mamma så glatt mumsar i sig!
Efter det ska mamma slå in lite hundgodis, eftersom dom älskar paket så måste dom få några oxå, bara det att JL snor dom innan mamma hinner slå in dom! Gissa om vi var på väg att slå ihjäl henne efter det! ;)

Sen var det dags att provsmaka skinkan, då höll hon sig undan kan jag säga!! Vi såg inte skymten av henne, så hon kanske har förstått att hon inte får tjuva mat?!

Anledningen till allt detta, tror jag är att hon är skendräcktig och samlar mat till sina kommande valpar som hon fått för sig att hon väntar! Så vi får väll vänta några dagar och se hur detta ska sluta. Men jag funderar starkt på att kastrera henne.

Sen har kvällen löpt på ganska bra, en dålig film, en misslyckad hundpromenad där Tisa bröt klon (min systers bästa kompis hund) och ett redigt snöbollskrig!

Nu ska jag sova några timmar så att jag orkar med att fira jul med några släktingar från både nynäs och skellefte! Sov så gott och en god jul!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0