Hund på rymmen

Idag var min älskade lilla Jamie Lee på rymmen... Den lilla busen älskar att hoppa på saker. Sagt och gjort var hon borta! Hon hoppade upp på en and, över planket och försvann, där stod jag med ett tomt koppel som ett fån.
Sakta kommer de fram ett pankis par mot mig och sa att de såg vad som hände, lätt chokad svarar jag och skrattar lite.
-"hur lyckades hon hoppa över där?"
-" jaa du, de undrar jag med!"
De går sakta vidare och jag försöker hitta en lösning att få henne därifrån eftersom de inte finns någon utväg... Jag kunde inte heller hoppa över staketet själv, för då hade vi väll båda fastnat där... Så jag får ta tag i selet och en hand under rumpan på henne och dra upp henne, får försöka 100ggr för hon skriker som en tok (gör hon alltid när hon inte får som hon vill) och spratlar som en galning, och tystnar först då hon sitter i knät på mig. Sen ska vi ner därifrån och allt runt om är is! Hunden i famnen, balanserande på en anka, och kameran på ryggen, lyckas vi tillslut komma ned och gå därifrån. Så hon inte skulle göra något dumt igen, som att hoppa en gång till!

Fick lite panik när hon bara försvann, inte direkt vad man räknat med att hon skulle göra... Men hon är en liten tok som hittar på egna små hyss, precis som ett litet barn... :)

(Har massa kort, men jag orkar inte fixa dem nu...)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha koll på hunden;)

2009-02-01 @ 11:23:33
URL: http://marief.blogg.se/
Postat av: Anonym

ge mig sidan , där du fick din blogg blev desognad^^

2009-02-01 @ 11:40:58
URL: http://marief.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0