Magsjuka/vad de nu är - stackars Zindy

Ända sedan nyårsafton har stackars Zindy varit dålig i magen, ibland spyr hon och så fort hon äter sprutar det där bak. Så hon har varit fastande i över ett dygn, eller hon fick lite risavkok (blääääääää) emellanåt (hon var överlycklig när hon fick det, för jag lurade henne att jag ätit de först, genom att hälla det i en vanlig mat tallrik!) Så nu kan man inte ta fram sopptallrikarna utan att hon kommer i 180km/h....

Sen fick hon lite ris blandat med risavkok, gick ganska bra, men nästa gång hon fick detta gick de igen med lite fisk och då började allt om igen! Så hon fick lite ris och avkok igen och de gick ½ bra, men nu har hon börjat spy igen... VAD SKA VI GÖRA?? Hon har inte behålla maten på ca fem dagar nu!

Kina - Något bra tips??

Kommentarer
Postat av: 25

Kanske ja inte skrev om Finlandsresan nej :o .

Jo, jag tog upp det här på jobbet när ja blev så överraskad av att hitta en som hade skrivit om stället man bor på osv osv... Min mamma hade ingen aning om vilka du prata om när ja visade åt henne, men egentligen tror ja inte hon alls brydde sig om att de på någon dataskärm. Faktum var ju sen att jag läste upp för henne att Lea och han där gubben, var till er på kaffe, det är min morfar det :) Roy kom nästan inte heller ihåg att att ni hade setts, men till slut kom han ihåg det. Han pappa är ju då Tage, o hette hans fru Senita? :)

2009-01-10 @ 16:31:47
Postat av: Jennifer

sv: "han där gubben" Joije som är din morfar eller är det han som bor bakom Siwa, i närheten av Tage och Senita? Eller han som bor i sverige halva året och andra halvan av året i finland? (förstod inte vem som är din morfar)

som jag sa så träffade jag grym mycket människor där så jag har 0 koll på namn... =S

Jag vet inte om jag träffade Roy, vet inte vem han är, får inte upp någon bild...

Vad heter du föresten?

Du får gärna förklara lite, så jag kanske hänger med! Grymt roligt att höra från någon i finland =) ska troligen åka tillbaka dit denna sommar oxå, för det är så underbart på kullen =D

kram

2009-01-10 @ 22:07:36
URL: http://livetsomhund.blogg.se/
Postat av: 25

Jaa, Joije är det =) ... Hehe, ja jag förstår att det är svårt att hålla koll på alla. Okej, nej vi kan glömma han där Roy, det var väl inte så viktigt =) Okejj, kul kul, säkert kul på kullen ja :D Du måste verkligen älska hundar, sån känsla får man minsann då man läser den här bloggen =)

2009-01-11 @ 04:28:54
Postat av: Jennifer

sv: nej nu är jag nyfiken, vem är Roy?? hahaha man kan inte göra så mycket på kullen, men de är så mysigt och lugnt. Man kan inte göra annat än att ta det lugnt och njuta av livet. Man glömmer både datum och tid.



hahahah jaa jag älskar hundar, har vigt livet åt dem. Eller i alla fall de närmaste 13 åren. Trot eller ej, men alla tre ska med i sommar till stugan, om nu planeran går som de ska.

Kan inte du berätta lite om dig? Namn? Ålder? Roy? Hur du hittade mig?

2009-01-11 @ 19:22:35
URL: http://livetsomhund.blogg.se/
Postat av: 25

Hehe, men alltså ja började bara prata om han, för vi visade din text om Finland för honom på jobbet, och till sist kom han på att det hade varit några svenskar 'till honom' . Ni var ju alltså hos hans pappa och Senita. Okej, går säkert bra att ta med 3 hundar, hoppas dom trivs här också sen :p. Hmm ja, jag är 'Joijes' barnbarn, bor i Dalsbruk, 19 år. Och tror jag hittade den här i misstag då ja googlade 'vänstanfjärd' .



Du ska ha det så bra i skolan, och hoppas alla hundar kan vara friska =)

2009-01-11 @ 21:12:38
Postat av: Jennifer

joo jag tror jag vet vem han är nu, träffade honom dock aldrig, men hans fru och dotter. och självklart hans Föräldrar =o)



hahaha joo kan ju hoppas på de, de ska nog gå bra, båtresan är väll värst för hundarna. =/ joo jag hoppas hon kryar på sig...



Kanske ses i sommar om det är så att man reser över..

tack själv, lycka till på jobbet ;p (vad du nu jobbar med?)

2009-01-11 @ 22:15:27
URL: http://livetsomhund.blogg.se/
Postat av: 25

Ah okej, jag förstod så att du hade träffat honom också, my bad.



Måste hundarna vara på något skillt ställe under båtresan?



Ja kanske det, skulle vara kul =)



Nja, slutade 31.12, så behöv ingen lycka där ;)

2009-01-12 @ 05:08:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0