Mer död än levande!

Nu är de dags att sova, datorn kommer troligen dö snart så som skärmen flimrar! Idag har jag jobbat fem timmar, lagat mat, tvättat tre maskiner med tvätt, packat hälften av allt som ska med till Finland, städat halva rummet, plockat undan allt i soffan så man äntligen ser den (!) plockat i ordning alla mina kläder, rensat mina kläder, rensat alla lådor, ordnat med alla papper jag spridit i huset och nu äntligen ligger jag i sängen!

I morgon är det 12 timmars arbete som gäller, sen hem och dammsuga, plocka på skrivbordet, fixa i ordning bokhyllan, bädda sängen, packa de sista(?), städa lite i resten av huset, de som mamma, pappa och syrran inte hunnit med, fixa klart på altan och städa ur badrummet. Sen sova några timmar innan jag ska upp och arbeta åtta timmar till!

Låter roligt va? Så går de när man arbetar 50 timmar i veckan, ska hinna med tre hundar, fixa hemma inför en fest och packa för resan! Måste säga att jag ska njuta av varenda minut av semestern! Njuta som aldrig förr av lite ledighet!

Dags att packa väskan för morgondagens jobb! Sen zzzzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzz som aldrig förr!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0