Läkarbesök, shopping, freja och slappa familjen

Har haft en lugn skön dag, idag oxå. Måste säga att jag njuter lite av att vara ledig, har inte så många lediga dagar sen i juli, så det gäller att njuta nu ;) Vilket jag gör till 100%... Något jag får höra av mina föräldrar, varför dammsuger du inte ditt rum? varför packar du inte upp dina saker? Varför gör du inte dittan och dattan.
Jag gör det inte, för jag njuter av solen! Jag njuter av ledigheten och jag tänker fortsätta med det! Även om jag inte mår särskilt bra av att vara ute nu när pollenhalterna är sky höga, så njuter jag av solen, värmen och brun brännan jag försöker skaffa!

Tröttnade dock på att allergimedicinen inte längre fungerar under dessa halter av pollen. Så jag knatade ner till läkaren, med maskara i hela ansiktet, två svullna ögon och en kliande gom. Blev lite små irriterad att de behandlade mig som en idiot och nästan bad mig åka till haninge för att gå till läkaren. Nej tack, så nu har jag bytt vårdcentral, för någon hade tydligen skrivit mig på nynäs akuten... Fast jag inte skrivit på några papper! Tillbaka till de gamla vanliga sjukan. Fick något piller som jag glatt svalde, han sa att jag kommer troligen att bli trött ikväll, något jag inte märkt av ännu, efter 1½ timme. I morgon ska jag till apoteket för ovanlighetens skull och hämta ut tre recept, lär inte bli billigt, men de kanske lindrar mina problem en aning?! *hoppas*

Har även hunnit med ett kapitell i Harry Potter boken jag försökt läsa det senaste året/åren. En middag nere på Freja och två vändor på Coop forum. Oj, glömde, vi har även badat hundarna, de simmar som tokar nu. Har svårt att tro att för endast en vecka sedan simmade inte två av dessa tok Tollare, nu simmar alla tre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0