Söndag 28 Juni

Söndagen började redan klockan halv sju på morgonen, inte särskilt roligt med tanke på att jag varit ledig ett bra tag nu och vaknat runt tolv tiden på dagen. Men de var bara att bita ihop och kliva upp. Hundarna trodde vi blivit allmänt galna när vi packade och hade oss. Stressade som tokar i värmen, redan klockan sju på morgonen...

Klockan nio svängde vi in på vattubrinkens uppfart för att bli varmt mottagna av 13 hundar! Ingen dålig välkomstceremoni måste jag säga! Dagen flöt på ganska fort, de var dammisar åt alla håll och kanter, döda änder på både längden och brädden samt badglada hundar! Inte så konstigt när de var 16 Tollare på ett och samma ställe :) Deras lilla damm blev besökt både sju, åtta och nio gånger av hundarna. Sen i sjön var de tillbaka till verkligheten och funktionsbeskrivningen fortsatte.
De sa att det var en väldigt jämn kull (superroligt att höra när det är vi som fött upp dem :D)

Sen susade bilen hem igen för att dumpa mig, syrran och valparna på brukshundsklubben. Avslutning av grundkursen som vi intensivt gått den senaste tiden. Härligt att äntligen klarat av den, den gav inte allt för mycket måste jag säga. Det känns mera som vi gått två valpkurser istället för en valpkurs och en grundkurs. Så kan det gå, får se vad vi ska hitta på nästa gång?! En fortsättningskurs kanske...? De får bli till våren i sådana fall, Jamie Lee behöver "växa till sig" lite först. Och hennes matte måste fundera på hur framtiden ska se ut... Jobb, lägenhet, bara Jamie Lee eller en hund till, och allt annat som tillhör livet.

Nej nu snarkar Zindy gott brevid mig, ska ta och göra likadant :)
Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0