Vissa saker är borta - För alltid!

Ibland får jag bara underligga känslor att jag vill göra saker. Som helt plötsligt vill jag bara höra farmors röst! Spelar ingen roll, jag vill bara höra den till varje pris! Var uppe i deras (farmor och farfars) lägenhet häromdagen för att vattna lite blommor, betala några räkningar och kolla så allt såg bra ut. Då fick jag känslan av att NU vill jag höra hennes röst. Var nära att jag lyfte telefonen och ringde. Dock var klockan 10 på kvällen (11 hos dem) Så jag gjorde allt för att inte lyfta luren, ringa ett telefonsamtal (som kan orsaka en hjärtattack hos mina älskade farföräldrar).

Ibland kan även känslan att få höra mormors röst komma, bara få höra den, bara höra ett HEJ! Få en kram eller vad som, se henne lee, se henne skratta, se henne vara så inne i tv att hon inte märker någonting. Saker som var så typiska för henne! Dessa saker är omöjliga att återuppleva...Det är omöjligt. Helt omöjligt. Tyvärr. :( Samma sak har hänt att jag velat höra min farbrors röst, höra något av hans roliga skämt. Hans super sköna kommentarer. Hans glada skratt. Något man aldrig mer får höra. Något man aldrig mer får uppleva. Inte heller Nessie mjuka päls får man dra fingrarna igenom, ge henne en varm kram för att hon var bäst, prata med henne, mysa med henne, få hennes tröst när man är ledsen. Allt är borta. Det kommer aldrig mera att få upplevas.

Många minnen att minnas, många saker jag mer än gärna skulle göra om, återuppleva. Men inte kommer att få göra.

Det är konstigt att vissa saker bara försvinner, ena dagen kan man uppleva det, nästa är det helt borta. Känslorna hoppar och far, ibland av lycka, ibland av sorg. 

(när jag skrev detta så var det som en spindel gick över min fot, men de var ingen där. Skumt? En aning, var det Nessie, Farbror Jappe eller mormor som spökar? Vill inte veta, men jag hoppas att de var någon av dem som gjorde sig påminda!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0