"Bara" två till sjukan

Idag var det en händelserik dag på jobbet, hade inte räknat med att de skulle hända så mycket, mer en vanlig måndag på en förskola söder om stockholm. Men ack så man kunde bedra sig. En av pedagogerna hade ramlat på väg till jobbet och slagit i bakhuvudet, så helt plötsligt ramlade hon ihop på jobbet. Hennes man kom och ambulanshelekoptern fick köra henne till sös. Vet inte hur de har gått med henne. Bra tror jag eftersom helekoptern kom ganksa snabbt.

Sen var det lunch, lunchrast och barnen var busigare än vanligt. Då blir de kallabalik igen, min kompis som jobbar med femåringarna rasar ihop, så det är bara att  kalla på amublansen igen! Även hon fick sig en åktur till sös. Troligen är det bara ett migrän anfall. Men det är ju inte första gången det händer, hon är ju stammis hos ambulanskillarna ;)


Sen var det även första dagen efter lovet, så barnen var mer spidade och galna än vanligt. Mera bus, skrik och tårar än vanligt, men det är ju så det ska vara på en förskola! Barnen ska ha roligt :) Det är dock lite jobbigt när de varit lov ett tag och barnen har mer leksug i sig än någonsin!

Nej nu ska jag ta igen mig på sängen ett tag med alla gullhundar :) Känner att jag behöver det.

                     
                                                    dagens händelse (bild från google.co.uk)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0