Is farliga vägar

Idag har det varit en lång dag, först några timmars arbete och sedan några timmar i skolan. Skönt dock att vara med på ute leken, man får lite mera energi av att vara ute med lekfulla barn. Sedan några timmar helt värdelös fakta inför nationella i skolan. De gav verkligen ingenting!

Det var däremot härligt att ha bilen, dock lite läskigt. Först på parkeringen var det snorhalt, bilen bara sladdade och hade sig, trodde verkligen att jag skulle krocka med en blå saab som stod parkerad. Men jag fick kontroll på bilen så de var lugnt som tur var :) sen kom vi ned till ösmo och åkte Cathrines underbart hala väg. Plogbilen hade sandat korta sträckor, resten var rena isvägen. såg en stackars man som kört av vägen med bilen. Vi stannade och  frågar om han behöver hjälp men hans fru var tydligen på väg, men han tackade ändå. Hade supersvårt att komma därifrån sedan, bilen bara slirade igen, så jag körde länge och väl på ettan innan jag fick kontroll på bilen igen. Trodde nästan jag skulle hamna brevid honom som redan låg i diket. Men de gick bra ett bra tag, lite små sladdar åt alla håll och kanter, men ingen ned i diket :)
Sedan möter vi en plogbil, jag fick lättare panik men behöll lugnet i magen och började backa, men de fanns ju ingenstans att backa förutom ned i diket. Och vägen vi åkte på är f*n inte bredare än för en bil nu på vintern, så jag vet inte hur, men på något sätt överlever vi allihopa! Tack och lov :) När plogbilen körde förbi såg jag framför mig hur backspegeln skulle åka med och bilen blev helt repig, men det var hela 2mm mellan gula faran och plogbilen...

Nu sitter jag och ser på Jerry Springer, bara för att syrran fastnade framför det. Men jag kan inte påstå att det är bra, någonstans... Helt värdelöst, så jag ska tralla ut i köket för att äta lasagne istället :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0