Promenad med JL

På dagen passade jag på att ta en promenad med Jamie Lee, hon har blivit så duktig, hon gick lös nästan hela promenaden. Vågade inte ha henne lös när vi gick igenom centrum och när vi mötte hundar. Annars gick hon prick fri "fot". Min lilla bebis börjar bli stor! Hela nio månader och kan gå bra i koppel, börjar lära sig lite cirkus konser (bland annat slalom har hon blivit en höjdare på!!) vardags lydnad, gå lös på promenader, prata konstant och vara världens godaste!

Några små utflykter har hon gjort när hon varit lös, men vilken hund gör inte det (bortförklaring, jag vet!) Men häromdagen var hon ute på isen vid nicksta, det är ett under att den höll! Men hon kommer glatt tillbaka när hon jagat fåglarna och väntade på belöning. Mamma tyckte jag borde koppla henne, ääääh säger jag, två minuter senare får Flisan ett frispel och springer ut på isen efter fåglarna, då vill ju inte Jamie Lee vara sämre, så hon hänger på!

Då står man där i motvind, försöker att ropa på en halv döv hund, som tur var såg hon när jag flaxade som en skata efter ett tag, och duktig som hon är kom hon på en gång! Tack och lov! Sen kopplade jag henne :P (jajajaja tänk om man lyssnat på mamma på en gång...)

och idag sprang hon 10 meter ifrån mig efter några fåglar, men kom tillbaka bara jag "flaxade" lite igen.

Hahahaha, nämnde jag att jag har en fågelhund? :P :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0