Underligga drömmar

I natt hade jag underligga drömmar, om allt mellan himmel och jord. Jag var en sväng till stugan i Finland, min farbror var med och en massa konstiga saker. Min farbror låg sjuk hos min farfars syster, han var jättedålig och kunde inte komma hem över jul. Jag blev jätte arg för att farmor och farfar lämnat honom där istället för att ta med honom. Man lämnar ingen sjukling mitt ute i ingenstans där ingen har tillgång till en bil eller kolektivtrafik. Så jag bestämde att farfar och jag skulle åka över den kommande helgen  för att hämta hem honom. Sen helt plötsligt var de inte jul längre, de var mitt i sommaren när jag och farfar reste till stugan. Bara det att stugan var sig inte alls lik, de var underbara blommor överallt, de var så färgglatt så de inte var sant! De var som att gå in i plantshopen, fast den var miljoner gånger så stor, hade alla blommor man kan tänka sig, i alla färger och storlekar. Husen stod inte där de står i verkligheten, de var inte i rätt färger, de var långt emellan dem. (Husen står på jätte nära varandra i verkligheten, de är gula och röda och har buskar och träd runt sig) Men vi kom fram till stugan, när vi passerat massor med trädgårdsmästare och tjänstefolk. Väl framme träffade vi på upp födaren (hon bor i S-Tälje). Någonstans kom min farbror in i bilden och han var inte alls så dålig som de hade sagt. Han strosade om kring hos Lea, farfars syster, rak i ryggen och jätteglad. Jag började leta efter min systemkamera, hade helt plötsligt inte rest till finland för min farbror, utan för att fotografera. Jag fick gå tillbaka en bra bit, för att komma till upp födarens hus där min kamera fanns, men jag fastnade vid varenda blomma på vägen. Ville fota dem alla. Trotts att jag gick med pappas kamera i handen kunde jag inte fota förens jag hade min kamera. Hittade min kamera och började gå tillbaka.
När jag kommit så långt i drömmen började Flisan skälla som en tok, så jag vet inte hur det slutade...

Men de var en härlig blandning av vinter och sommar, fick träffa min döda farbror och se hur stugan ser ut med världens blomster runt om, även att upp födaren rest från Södertälje till stugan i finland för att ha en hundträff, utan hundar. Har aldrig sett en trädgårdsmästare eller några tjänstemänniskor i stugan. Många saker var med, men inget stämde med verkligheten :P Var får sådana saker ifrån? Hur kommer det sig att man drömmer konstiga saker under nätterna? För ingenting av det jag drömde stämmer, finns, skulle inte kunna föreställa mig detta, inte ens i min vildaste fantasi, det enda som stämde var att min farbror var sjuk, det var han sista tiden han levde, men allt annat var bara konstigt och stämde inte alls!

                    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0