Skarpnäck hundungdom

Hela, då menar jag hela dagen har spenderats på skarpnäcks hund klubb. Syster min har tävlat i Junior handling (stavning?). Det gick bra, för att vara andra ställningen, hon kom på tredje plats!! Fina priser och en överlycklig hund åkte hem dö trötta.

Vi planerade att åka hemifrån redan vid halv nio för att ha gott om tid på oss att leta oss fram, parkering, rastning och ALLT som nu hör till. Vi var väll framme vid halv tio drygt, eftersom vi inte kom i väg som planerat.. (för när håller planeran någonsin?) Sen kom vi fram, fyra taggade hundar, fyra virriga mattar och massa väskor och saker. Vad ser vi framför oss då? Joo ett gäng rugbyspelare, hmmm.... vart har vi ni hamnat? Det finns stora gräsplättar och idrottsanläggningar, precis som de beskrev, men vart är hundarna då? Det finns ju inget annat än killar och gubbar här!

Vi virrar runt ett tag innan vi hittar fram, till den minsta planen av alla, där ska vi hundägare trängas och fixa. Rugbyspelare byts mot amerikanska fotbolls spelare (skillnad?) som sedan byts till herr spelare som senare mot eftermiddagen byts till dam spelare. Dock har vi inga bra platser så vi kan se detta allt för bra. Har försökt förstå mig på hur rugby/amerikansk fotboll fungerar och jag har inte blivit klokare...

Har inte bara kollat in spelarna, har även kollat på alla duktiga hundförare och hundar. De var freestyle, handling, agility och hoppklasser. Eftersom det bara var syrran och hennes kompis som körde handling, så satt jag och mamma som hundvakter och tränade passivitetsträning! Hur underbart som helst, ena stunden sken solen och värmde, näsa öste regnet ner. Så fram och tillbaka med hundarna och alla saker. Sen insåg vi att det kommer ta ett bra tag, så vi letade upp en ica butik och handlade lite lunch. vad gör inte min älskade lilla ior (Jamie Lee/JL) då? Jo när jag ätit halva ost/skink/makaroni salladen... HON SÄTTER TASSEN I DEN, självklart välter den och allt hamnar på gräsmattan. Så jag räddar de lilla som går att rädda, sen får hon och Zindy dela på de som ligger kvar.
Sen när bullpåsen kommer fram, vad gör hon då? Joo hon knycker en 1/4 dels bulle som snabbt slinker ner i kistan, som om inte de räcker, så lyckas hon även få ner nosen i naturgodis påsen och sno några godisar. Tacken för att vi glömde hundmaten hemma och de fick extra med frolic istället? Men så kan det gå, är hunden hungrig så äter hunden, mer än den ska... Så vi får se hur hennes mage mår i natt, för hon har även delat en maka och en banan med mig och allt hundgodis... Så det blir en härlig blandning nere i hennes lilla mage. Hon har även fått ett nytt ganska logiskt smeknamn, MATTJUVEN!!


Ska ladda upp bilderna på datorn i morgon, har väll närmare 350 bilder att kolla igenom efter denna dag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0