Skolan är snart slut, underbart? Eller?

Sitter hemma och bara andas en underbar kväll som denna. Nu är det inte långt kvar i skolan och det börjar märkas, lektionerna trappas ner, man får veta betygen och det sista ska lämnas in. Några nätters pluggande har det blivit. Så lite extra sömn på köksbordet blev det efter maten :P Trött som en tok måste jag säga. Lite tv innan jag ska dyka i sängen och bara njuta av en god natts sömn och vakna ut vilad!

Vecka 21
Torsdag: Ledig, plugg, städa och baka.
Fredag: Ledig, plugg, städa, baka och hem till farmor och farfar på middag.
Lördag: Tjejkväll, ösmo marknad och ta det lugnt!
Söndag: Lugn och ro, hoppas jag. Samt Ösmo marknad.

Vecka 22
Måndag: Betygen sätts, inför jobbet (hoppas jag får veta vart jag ska jobba, när och lön. Sen till skolan och labbet. Morbror min fyller 50 år.
Tisdag: Tack och adjö i två kurser?
Onsdag: Tack och adjö i några kurser? Städa ur skåpet. Klippa mig. Ma&Pa har varit gifta i 15år.
Torsdag: Ledig, skiva.
Fredag: Ledig...
Lördag: Städa och baka.
Söndag: Fira pappa & Mors dag.

Vecka 23
Måndag: Frukost i skolan. "Aktiviteter" med klassen. Pappa fyller 50 år. Grundkurs med Jamie Lee startar.
Tisdag: Ledig
Onsdag: Ledig
Torsdag: Ledig, hem till Angelica och fixa flaket. Grundkurs.
Fredag: STUDENTEN!! :D

Underbart att skolan slutar snart, inga mera läxor, inge tjat, inge gnat, inte plugga sig igenom nätterna, inget av de man plågats med de senaste 13 åren. Ingen lärare som pushar en, ingenting som man är van vid. Nu ska man ut i arbetslivet, man ska bli vuxen, klara sig själv. En stor utmaning, som kommer att bli underbar, hoppas jag! Det är med delade känslor som studenten närmar sig. Mestadels glädje, men sen skiljs klassen åt och tyvärr kommer man troligen att tappa kontakten med många. :(

          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0