Bara jobbar hela tiden!

Känns som man inte gör något annat än att jobbar nu förtiden! Om de inte är dagpass så är det nattpass. Men jag överlever väll det oxå. Idag fick jag en massa förfrågningar på jobb, jag tackade ja till dom innan jag ens kollat när, var och hur... Inte så smart, när jag sedan fick tillbaka svaren att jag fick några flera pass för nästa vecka ville jag bara skrika!

Nästa vecka: tror jag räknade ihop att de blir 45 timmars arbete nästa vecka...
Måndag: 7:30-16 - Förskola
Tisdag: 07-14:30 - Förskola
Onsdag: 10-16 - Personlig assistent - Inbokat sen tidigare
Torsdag: 11-17 - Förskola - Inbokat sedan tidigare
Fredag: 07:30-16 - Förskola (Hade tänkt vara ledig)
Lördag: 11-20 - Personlig assistent - Inbokat sen tidigare - Julmarknad på lövet!
Söndag: LEDIG!!!!!!?


Nu blir det till att jobba sex dagar i rad, gissa om jag kommer vara mör efter dessa morgonpass! Jag hatar att kliva ur sängen på morgonen, före klockan nio är jag inte på gott humör ;)

Har inte riktigt tid för bloggen längre, försöker titta in lite då och då, men efter jobbet är jag ganska trött, brukar sluta med en runda med hundarna innan jag slocknar på soffan! Men de är full fart hela tiden, blöjbyte går på löpande band, för några dagar sedan var de ett barn som fick blodsocker fall och nästan svimmade, pyjamaspartyn, firanden och sjuka barn, sen är de nästan hela tiden kort om folk när man jobbar = stress! och en massa arbetstimmar under alla tider på dygnet.

Hemma rullar allt på som vanligt, hundarna har precis klarat av en omgång med magsjuka. När den var slut kom ögoninfektion på två av hundarna, som inte riktigt ger med sig, och som pricken över i:et, Zindy har skurit sig på någonting så ena fram tassen blöder. Så i morgon måste vi hitta en djuraffär och köpa en sko till henne.

Jag säger bara de ena avlöser det andra! Ingen rast ingen ro! Jag är dö trött! Inte nog med det, eftersom jag tyvärr inte hinner med att träna Jamie Lee tillräckligt mycket börjar hon bli trottsig och lyssnar inte lika bra längre! De kommer ju inte bli bättre nästa vecka precis. Självklart kommer vi till en ny månad då = jaga nya arbetstimmar så man kommer så nära heltid som möjligt! (jag kan inte tacka nej till jobb då) Så de blir inte många lediga stunder, inte mycket träning och en understimulerad hund är inte så roligt... Så jag måste ta ledigt några dagar och träna upp henne igen!

Ett långt och tråkigt inlägg, men de är min tråkiga vardag för tillfället. Måste säga att vädret inte gör det lättare precis!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0