Puckade läkare

Har varit nere på sjukan för att kolla lungor, om jag hade svinis och en massa saker. Jag är LIVRÄDD för nålar, så när dom skulle sticka mig i fingret vägrade jag! Jag sa att dom fick ta i armvecket, men inte i fingrarna. Då struntade dom i det istället. Jag gråter inte för det i alla fall! :P
Svettig som en tok, fick vi vänta och vänta, så efter ett tag tog dom tempen, den hade då sjunkit från 38.8 till 37.7 lite skönt, men jag var sjö blöt! Till och med läkaren sa det :S  Sen skulle dom testa om jag hade svinis, då kom dom med en lång jävla pinne som dom körde in i hjärnan med (långt upp i näsan i alla fall) och ont som fan gjorde det! Mamma fick hålla emot mitt huvud så jag inte skulle rycka undan det. (japp, mamma var med, bara för jag har varit så yr i huvudet att jag inte vågade gå ut själv, om jag skulle svimma eller något annat "roligt"). Nu är de bara vänta och se, om jag har svinis eller inte!
Dom lyssnade även på lungorna, eftersom jag har lite svårt att andas emellanåt, men dom sa inget, så jag antar att de inte är några problem.

Känner mig lite bättre, vet inte om det är för att jag tog en liten promenad (ner till sjukan, ner på stan och hem) inte så långt, men de var underbart ändå! Sen att solen skiner gör att man blir lite piggare oxå! :) Så jag ska ta de lugnt hela helgen oxå. Sen får vi se vad som händer! Jag längtar efter att få jobba! Såg ett gäng dagisbarn jag brukar jobba med, gissa om jag blev sugen att bara krama dom allihopa! Men de får jag ju inte... Bara hålla mig på avstånd och inte smitta!


Var till min hat läkare, var hos honom för ca tre år sedan. Då skrev han ut fel medicin till mig! Istället för pencilin mot öroninflamation fick jag för halsfluss. Så dom på apoteket bara skrattade och undrade va de var för dåre! Så kommer man till samma idi igen! Ååååh så roligt!! ;)



Sitter och väntar på att klockan ska bli tre just nu, mamma ska åka med min hund, Jamie Lee, till veterinären då och kolla om hon har ögoninflamation eller inte. Kul va? Hela gänget är sjukt ;) Ne då, de är ingen fara, vill bara kolla för att vara säker! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0