Besökare från Västerås

Idag har vi lite besök från Västerås, min kära morfar och hans fru är på helg besök. Dom har tagit in på hotell, så vi ska ut och käka med dom senare ikväll! Inte helt fel, hoppas bara på att kläderna jag tänkt ha är rena.

Igår hade vi storstädning av huset, vi dammsög, torka golv, damma, plocka och en massa saker. Väldigt välbehövligt med tanke på att en av hundarna precis löpt = blod överallt!, en hårar värre än värst = ser ut som en nakenfis och den tredje = dövörat vet inte riktigt vad hon gör. Bara det att när vi ska städa vill hundarna mer än gärna leka! Först med dammvippan, Flisan blev livrädd, hon viste inte åt vilket håll hon skulle springa med svansen mellan benen, Jamie Lee försökte käka upp den och Zindy skulle riva den i bitar. Inte så lätt att damma med andra ord :P

Sen kom vi till hundleksakerna, hmmm... alla dessa leksaker! Vissa är demolerade till max, andra gömda för att hålla ett tag. Men en basket boll tittade fram och Flisan blev galen, hon gjorde allt för "döda" den. Jag studsade den några gånger och hon hoppade efter den tills den var stilla. Om och om igen! Lät som et monster är bara förnamnet.
Sen hittade vi godisbollen, så den fyllde vi med godis och lät dom raca efter den, full fart på alla tre blev det minst sagt! Alla tre sprang runt efter den, sladdade i svängarna  och repade golven lite lätt. Inget jag vågar säga högt till dom andra här hemma :P

Som pricken över i, så dansade och städade ikapp med smurfarna! :) Jobbar man på dagis så gör man :P (nej då, det är så att jag ska ge skivorna till en förskola så jag tänkte att jag måste kolla att dom fungerade, så varför inte städa i takt till musiken :P)


http://www.text.nu/storage/smurfarna%20smurfparty.jpg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0