Kör försiktigt!


Jag är en sån person som alltid är ute i sista minuten. Eller nästan alltid i alla fall. Som när jag skulle till & från jobbet idag, de är en 70väg större delar av resan men jag kör oftast mellan 85-90 km/h. En aning för fort. Håller man hastigheten kommer det oftast bilar som lägger sig så nära en, så snuddar man bromsen så krockar vi garanterat! Så jaa, jag kör oftast för fort, men jag måste ändra på det, genast!
När man väl ligger i dom högre hastigheterna så blir man lite små irriterad att det endast går i 40 inne i "stan". Man ligger gärna i 50 (som det tidigare har varit) eller mera. Inte nog med att jag kan förlora körkortet, jag kan skada någon. Har alltid vetat om riskerna, men de blir lite verkligt nu...

Så räkna med köer när jag kommer, jag ska börja med att hålla hastigheterna igen! (något som inte många i denna kommun gör, blinkers och stanna vid övergångsställen är sådant som folk mer än gärna hoppar över oxå!) Folk får tro att jag precis tagit körkort, att jag fick körkortet i flingpaketet eller vad dom vill. Men jag kör hellre säkert än att jag skadar någon och blir av med körkortet!

Kör försiktigt!!

(hittade klippet på designadinblogg.se)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0