Sms terror

Blev lite galen på jobbet idag, låg i sängen och sov såå gott! Klockan blev fem över åtta och bemanningen skickar och frågar om jag kan jobba 08.30-17 i ösmo. Hur fan ska jag hinna dit?! 25 minuter på mig att äta, klä mig, göra mig i ordning och sedan åka bil i 15 minuter. Inte gick de ihop så jag blev sur, fem minuter senare ringer dom (precis som vanligt om man inte svara på smset med en gång), men då är jag så grinig att jag inte ens svarar :O. För då är det endast 20 minuter tills dom vill att jag ska börja jobba.
Så de blir inget, sen lite senare, kvart över nio smsar dom ut om jobb igen, 15-17 "de behövs någon som varit där förrut, därför frågar vi dig" ooo vad jag kände mig utvald! ;) Jag stoppade tillbaka mobilen under madrassen och sov vidare en timme. För jag tänker inte förstöra en hel dag för att arbeta två timmar, som jag sedan inte får räkna med! Aldrig!
Sen vid halv elva kommer de ett nytt sms, ösmo denna gång igen. 14-17 oxå sådanna tider som sabbar hela dagen och sedan "räknas" dom ändå inte! Så jag tackade nej då. Funderade på att ta bort tillgängligheten, men orkade inte. Det blev en timmes promenad med hundana istället! Och en helt ledig dag! :P

"räknas" dom räknas inte med som en hel arbetsdag när de är under 4 timmar. Jag måste komma upp i 280 dagar för att komma in på LAS listan. LAS - någon lag om arbete - ska ge mera jobb, så jag kämpar för att komma in på listan. Och är de under fyra timmar får jag inte räkna med den dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0