Spår i skogen

Dagen har spenderat delvis í skogen, kände för en långpromenad i skogen men vi hamnade ute på Torö stenstrand. Inte så illa, när vi väl kommit en bit ut så inser jag att kameran ligger kvar hemma! Usch vad jag blev irriterad på mig själv då. Solen, stenstranden, himlen, havet och hundarna. Det hade blivit många bra fotografier, har några bilder på mobilen, men de är ingenting i jämförelse emot systemkameran. Usch vad jag är sur på mig själv. Men men, de kanske blir en tur ut dit någon dag i veckan igen, om vädret tillåter!

Nog om det, spårningen!
Jag funderade länge på att göra ett lätt spår, eftersom hon inte spårat så många gånger tidigare. Men sen fick terängen avgöra saken, de blev medel spår. Lite svängar och blandad teräng! Trodde inte hon skulle klara det, men de gick galant! Hon tog alla tre små pinnar, missade den stora men hittade slut leksaken! Hur underbart är inte det?! Sedan fick jag själv leta upp "slutpinnen" de tog ett tag, men jag hittade den :P Även om hon inte är tränad särskillt mycket i just spår så klarade hon det galant!

Dock inte med hjälp av luktsinnet utan synen! Jag förstår inte hur hundarna kan spåra så superbra med hjälp av nosen, de är helt fantastiskt!



Bilden är från Finland. Inte från idag...
Hoppas de blir vackert väder snart igen så jag får en chans att fota ändå. Men hösten varar inte i all evighet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0