Varför blev just hon nästan döv?


Funderar hela tiden på hur de ska gå för Jamie Lee, jag vill gärna träna upp henne i spårning och eventuellt vidare utveckla det. Men jag vet inte om de är möjligt, jag skulle så gärna vilja utveckla henne som narkotika hund, mögelhund, tullhund eller någon annan form av spårhund. MEN jag vet inte om hörseln sätter stopp för allt? Nog för att spårning går ut på att använda nosen, inte öronen, men de finns så mycket bestämmelser och regler av alla dess slag som man blir lite lätt gråhårig av.
Mycket funderingar är det, dom går fram och tillbaka hela tiden. Tankarna och funderingarna går ännu mer på högvarv nu än vad dom gjorde innan. Har även mailat uppfödaren med alla uppgifter, funderar på att skicka en kopia på alla papper oxå. Får se vad hon svara på mailen först.

De låter säkert lite roligt, men efter att vi fått svart på vitt, känns det som hon skulle vara lydigare. Det känns som vi förstår varandra på ett annat sätt nu. (en hemlis) men kvällspromenaden gick hon lös hela vägen, minsta vink jag gjorde, ropade på henne eller kallade in henne med teckenspråk, så kom hon på en gång! (hemlis, för de är koppeltvång i denna kommun, 1000kr i böter om polisen "stoppar" en)

Men en sak jag funderat mycket på, varför just Jamie Lee? Varför blev hon nästan döv?

Sen är jag superglad att vi behöll henne, att hon inte hamnade hos någon annan! För vem vet vad dom hade gjort med henne när de kom fram till att hon hade nedsatt hörsel? Om dom hade stora planer att göra saker med henne, så kan de faktiskt bli problem. Eftersom jag funderade på att antingen behålla Myran eller Jamie Lee, så är jag överlycklig att jag valde Jamie Lee. Annars kanske hon hade blivit en "problem" hund som fått flytta runt en massa och inte få ett stabilt hem, just pga hörseln!

Nog om nattsvammel, funderingarna fortsätter i morgon igen när vi fått våran skönhetssömn :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0