Bredbands bolaget

Vaknade strax före klockan elva idag, tackade nej till jobb då min förkylning vägrar ge med sig! Har fortfarande ont i kroppen och förkyld. Klev ur sängen och in i badrummet för att sminka mig. Då far hundarna som tokar, skriker, gapar och skäller om vart annat. Bara för att någon ringer på dörren!
Självklart rullar tankarna vem det kan vara. Mamma? Pappa? Nej dom har inte lunch ännu. Farmor och farfar brukar inte komma på vardagar. Karin? Nee, tror inte det... Vem kan de då vara?!

Utanför står de en relativt snygg kille som säger sig komma från bredbands bolaget. Som ett levande frågetecken står jag där halvt sminkad i nattlinne... Vad skulle jag göra? Gör allt för att få tag i pappa, men misslyckas, mamma kan inte heller komma hem och hundarna har redan sprungit ut för att leka. KUL!!

Så jag visar honom till datarummet så han får kolla vad som kan vara fel med Internet och telefonin. Han frågar vart den ena saken efter den andra är, men jag har ingen aning! När han ser datarummet förstår han varför. De finns massa saker som jag inte har en aning om vad de är för något. Tur att datanördarna vet!
Han får fixa med sitt och jag slänger i ren panik på mig lite kläder, upp med håret i en toffs, sminkar mig snabbt och tuggar febrilt tuggummi. Hehehe vad skulle jag annars göra? :P Fort gick de i alla fall. Undra vad han tänkte när han såg mig i dörröppningen?!

Han fixar klart allt och får det att fungera! Det som strulat de senaste året (minst) fungerar! Så nu äntligen ryker inte Internet så fort telefonen ringer! :D Gissa om de är någon som är lycklig! Vi pratar lite och han måste vidare till nästa jobb... Tusen tack säger jag bara! Detta kommer att rädda många familjestrider.

Funderade ett tag på hur stor räkningen kommer att bli, men dom skulle tydligen inte debitera oss för detta jobb, bara för att dom gjort så många fel redan. (bland annat att vi var utan Internet i tre veckor förra sommaren)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0