Onsdag 5 augusti - Finland!

En onsdag i Finland, var spenderar man den? Joo på den obligatoriska marknaden! :P Den var en större marknad när jag var liten, men de är ändå en sak som man ska se! Lite nostalgi! En klänning införskaffades och mat, hundarna blev överlyckliga över all uppmärksamhet från alla både finsk och svensktalande, morötterna farmor köpte var en stor hitt de med. Även var de nostalgi att kliva in på kompis butiken, hade hoppats få se Tommen(?) men han var tyvärr inte där :( En gubbe som farmor handlat av varenda sommar, varenda gång vi åker till Dalsbruk. (Nostalgi, en gubbe man sett varje sommar, utom denna!)

De är inte många i Finland som sett Tollare, så vi fick massor med frågor om vilken ras de var, både på svenska och finska. Tur att farmor kunde svara på Finska, jag såg ut som ett levande frågetecken! :P

På kvällen blev de mat, mys, en promenad med hundarna och så träffade jag Robin!

Lite internskämt som drogs på kvällen, "händerna på täcket", moppepojkar och snabb bön. :) Ni som förstår, ni förstår, stackars er som inte gör :P


De saknas en kopp, en blå/lila tror jag, farmor kan inte hitta den någon stan, men när jag var liten så var de en färg för varje veckodag, de var superviktigt! Annars jäklar! Nu dricks det te ur dom istället för oboy.


  


 
   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0