Saknar dig mormor!

Nu närmar sig hösten med storm steg, usch vad jag hatar det! Alla säger att hösten är så vacker, så underbar, alla färger är så fina. Visst, men ändå kan jag inte tycka om hösten. De går snabbare och snabbare emot mörkare tider, de blir kallare och kallare, tråkigare och tråkigare. Nej jag tycker inte om hösten! och inte om vintern heller för den delen.

Idag är det en sakna mormor dag, har saknat henne extra mycket den senaste tiden, vet inte varför... Kanske för att de närmar sig ett år sedan hon gick bort? Vem vet... Saknar dig så grymt mycket mormor!

Har precis passerat två års dagen sedan vi avlivade Nessie, de gick ganska bra, många tankar flög självklart den dagen. Nu närmar de sig istället oktober vilket betyder ännu mera mörker, mormors "ett års dag" - ett år sedan hon flög vidare till himlen och farbror Jappes "tre års dag" - de är då hela tre år sedan han flög vidare till himlen.

10 September 2007 flög älskade lilla Nessie till himlen.
23 oktober 2006 flög farbror Jappe till himlen.
23 oktober 2008 flög mormor Liza till himlen.

Jag skrev dom inte i ordning efter året, utan efter datumen då min farbror och min mormor delar dag. Slump eller ej, de vet jag inte, dom tyckte båda mycket om varandra och faktiskt så somnade båda in på samma sjukhus, tror de var samma avdelning men olika år. Sorgligt men sant.

Så den 23 oktober detta år tänker jag sitta inlåst någonstans med alla nära och kära, i hopp om att det inte ska hända något med någon! (ironi) Självklart kommer man vara extra försiktig när man gör saker, för de verkar som detta blivit ett otursdatum. Men samtidigt kan man inte leva med ständig oro, då blir man troligen galen istället. Det sägs att de brukar ske tre olyckor på rad, de verkar som de varit ett per år för oss, så vi kanske klarar oss detta år? *Håller tummarna*

Slänger en extra tanke på er ikväll, hoppas ni har det super bra! För vi saknar er här på jorden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0