Spårning

Dagen blev nästan som planerad! De blev lite röj i trädgården, på med sommardäck på min lilla bil, grillning (årets första för mig, men andra för övriga i familjen) efter det for vi ut i skogen och spårade med alla tre, lättare sagt än gjort! Sammanlagt missade vi en pinne... Som fortfarande ligger kvar där ute.

Jamie Lee: som vanligt var hon super duktigt, kanske inte lika entusiastisk som sin matte men hon tyckte de var super att börja spåra igen trotts att hon var ganska trött på eftermiddagen! Lugnt och sansat gick hon hela spåret, ett av dom längre hon någonsin gått faktiskt Dock missade hon en pinne som hon gick tillbaka för att leta efter, men då hade jag redan plockat upp den :/ Så de var bara köra vidare och hon struntade i allt annat! Hon skulle köra hela spåret!! Ända ut på vägen!! Trotts att hon hittat både slutet och leksaken :) Och framförallt, hon struntade i att jag gått mitt i djungelns toalett, inte en harplutt eller rådjurslort! Bra jobbat!! :P

Flisan: De var bland de första spåren hon gick och hon vart super duper glad när hon hittade saker i skogen! :) Traskade så glatt runt med pinnen i munnen och svansen rakt upp :) Tyvärr verkade hon inte riktigt förstå vad vi höll på med, men hon lär sig fort förhoppningsvis!

Zindy: Jag gick inte hennes spår, de va min kära mamma som gjorde! och vad jag vet gick de superbra!! :) dock saknas det en pinne, antingen ligger den kvar där ute eller så har schäfern vi mötte lyckats leta upp en... Vi vet inte, men varken Zindy eller Jamie Lee hittar den. (eller mamma eller jag). Men hon var helt galen under hela promenaden, taggat så in i bengen! Nästan som när hon ska ut på agilityplan :) Hon gick hela tiden och försökte hitta spåren för att vara först ut så inte valparna skulle få dom.

Nu är det dags att krypa till kojs, även fast både hundarna och jag har sovit bort kvällen på soffan är vi helt slut efter en heldag utomhus! :) JamieLee sover så djupt att de inte går att väcka henne, jag får försöka lyfta upp henne eller något...


Kommentarer
Postat av: Axeljohanne

Great work,webmaster,nice design!

2011-11-24 @ 05:36:10
URL: http://axeljohanne.blogyears.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0